Vuoden liikemies 2011 on Lindström Oy:n Jukka Roiha

Vuoden 2011 Liikemies Jukka Roiha luotsaa erästä Suomen vanhinta yhtäjaksoisesti toiminutta yritystä Lindstöm Oy:tä. Lindström Oy on perustettu vuonna 1848 ja se on siirtynyt Roihan suvun omistukseen vuonna 1922. Jukka Roiha on toiminut yrityksessä eri tehtävissä ja keskittynyt vuodesta 2008 hallituksen puheenjohtajan tehtäviin.

Lindström Oy:n liikevaihto on noin 250 mil.€  ja yhtiössä työskentelee 2400 työntekijää 20 eri  maassa Euroopassa ja Aasiassa. Ulkomaisten tytäryhtiöiden osuus liikevaihdosta lähentelee jo 40 prosenttia. Lindströmin palveluihin kuuluvat tänä päivänä mm. työvaate-, henkilösuojain-, matto- ja hygieniapalvelut. Talouselämä-lehden 500 suurinta 2010 taulukossa yritys on sijalla 198 ja se saa arvosanan 10 TE -arvioinnissa.

”Jukka Roihan johtama Lindström Oy on kaikilla mittareilla mitattuna kympin arvoinen yritys. Se on erinomaisesti johdettu, sen kannattavuus ja taloudellinen asema on erittäin vahva. Yli 160 -vuotisen historiansa aikana yritys on pystynyt jatkuvasti uusiutumaan ajan vaatimusten mukaan. Jukka Roihan johdolla yritys on kehittänyt konseptin, jolla palveluliiketoimintaa on kansainvälistetty erittäin kannattavasti. Yritys toimii myös yhteiskuntavastuullisesti ja se on solminut UNICEFin kanssa Puhtaan veden puolesta –yhteistyösopimuksen. Jukka Roiha on aktiivisesti mukana mm. Suomen Tennisliitossa ja hänet on kutsuttu liiton kunniapuheenjohtajaksi”, toteaa Suomen Liikemies-Yhdistyksen puheenjohtaja Kustaa Poutiainen yhdistyksen Vuoden Liikemies 2011 valintaperusteluista.

Hallituksen puheenjohtaja Jukka Roiha p. 0400 410 840

Hallituksen puheenjohtaja Kustaa Poutiainen p. 0400 424506