Suomi Nousuun! – Vientijohtajien ja
-ammattilaisten Verkostotapahtuma

Aika: 28.10.2024 klo 17-20:30
Paikka: Sitra, Itämerenkatu 11-13, Helsinki. Kokoustila: Tupa, 6 krs.
Saapumisohje ilmoittautuneille löytyy täältä.
Ilmoittautuminen: 23.10.2024 mennessä. Tilaisuus on avoin SLYn jäsenille ja kutsuvieraillemme. Paikkoja on rajoitetusti, joten ole nopea.

Lämpimästi tervetuloa Suomen Liikemies-Yhdistyksen (SLY) järjestämään Suomi Nousuun! – Vientijohtajien ja -ammattilaisten Verkostotapahtumaan. Tilaisuuden avaa SLYn puheenjohtaja Jouni Riuttanen.

Tämän tilaisuuden tavoitteena on tarjota vientityössä hyödynnettäviä konkreettisia työkaluja sekä tukea verkostoitumista ja henkilökohtaista kehitystä vientialan ammattilaisten kanssa.

Ohjelma klo 17-20:30
• Tervetuliaissanat ja tapahtuman tavoitteet – Jouni Riuttanen, SLY puheenjohtaja
• Sitran tervehdys – Atte Jääskeläinen, Sitra, yliasiamies
• Pääpuheenvuoro 1: Atte Jääskeläinen, Sitra, yliasiamies www.sitra.fi
• Pääpuheenvuoro 2: Anttu Harlin, Gigglebug, toimitusjohtaja www.gigglebug.fi
• Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille
• Buffet ja teemapöytäkeskustelut. Työpajat: vientivetoa ja kansainvälistä myyntiä, kansainväliset toimijoiden kanssa laajentuminen Suomesta maailmalle ja Suomessa olevan kansainvälisen osaamisen hyödyntäminen
• Työpajojen purku
• Päätössanat ja seuraavat askeleet
• Tilaisuuden päättäminen klo 20:30 mennessä

Biot:

Atte Jääskeläinen, yliasiamies, Sitra

Atte Jääskeläinen on Sitran johtamisesta vastaava yliasiamies elokuusta 2023 alkaen. Tätä ennen hän oli korkeakoulu- ja tiedepolitiikan ylijohtaja Opetus- ja kulttuuriministeriössä 2020–2023. Hän oli yli 20 vuoden ajan päätoimittajana tai esimiehenä Suomen johtavissa uutistoimituksissa: Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminnan johtajana, STT:n toimitusjohtajana ja päätoimittajana sekä Helsingin Sanomissa politikan toimituksen ja taloustoimituksen esimiehenä.

Jääskeläinen on koulutukseltaan varatuomari ja kauppatieteiden tohtori strategisesta johtamisesta. Hän on ollut LUT-yliopiston Professor of Practice 2018–2020, Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Fellow 2017–2018 ja London School of Economics and Political Sciencen LSE:n Senior Fellow 2018–2020.

Jääskeläinen on esiintynyt lukuisissa kansainvälisissä tapahtumissa puhujana ja panelistina. Hänen aiheensa ovat vaihdelleet muutosjohtamisesta ja digitalisaatiosta median murrokseen, tekoälyn hyödyllisiin vaikutuksiin ja yhteiskuntien polarisaatioon.

Anttu Harlin, perustaja, CEO, Gigglebug

Anttu Harlin on intohimoinen tarinankertoja ja dynaaminen yrittäjä, Gigglebug Entertainmentin perustaja ja CEO. Gigglebug Entertainment on Pohjoismaiden johtava ainutlaatuisen lasten sisällön tuottaja, joka keskittyy tuomaan iloa maailmanlaajuiselle yleisölle. Harlin perusti Gigglebugin vuonna 2013 yhdessä luovan johtajan, liikekumppaninsa Joonas Utin kanssa, missionaan luoda seuraavan sukupolven iloista, merkityksellistä ja hauskaa sisältöä.

Ennen Gigglebug Entertainmentin perustamista Harlin oli mukana perustamassa ja johtamassa animaatiostudio Anima Boutiquea, jossa hänen asiakkaitaan olivat muun muassa Disney, Nokia, Siemens ja Rovio.

Harlin on valmistunut Brighton Universityn Theatre and Visual Arts -linjalta. Hän toimii Suomen lähettiläänä European Emilie Animation Awardsissa ja esiintyy säännöllisesti animaatioalan tapahtumissa, kuten Kidscreen Summit, Children’s Media Conference, Cartoon Digital, Cartoon Business, Cartoon Asia, Kids Want Mobile ja Animation World Summit. Hän on myös Finnanimationin, audiovisuaalisen alan etujärjestön jäsen.