Suomen Liikemies-Yhdistyksen golfmestaruus 2014 ratkaistiin elokuun kuudespäivä Tapiola Golfin linkskentällä porottavan auringon alla 30 asteen helteessä. Juomia kului kierroksen aikana monella pelaajalla jopa kolme litraa. Helpotusta hikisiin olosuhteisiin toi navakka lounaistuuli, mutta samalla se vaikeutti lyöntien ennakointia.
Useimmille 27 liikemiesgolfarista Tapiolan kenttä oli uusi tuttavuus. Kenttää pidettiin mielenkiintoisena, mutta yllättävän haasteellisena. Tämä näkyi myös tulostasossa, vaikka paikalla oli peräti seitsemän aiempien vuosien mestaria.
Parhaiten linkskentälle tyypilliset kummut hallitsi nimensä mukaisesti Esa Kumpu, joka voitti scratchin 86 lyönnillä ja Liikemiesten golfmestaruuden ratkaisseen pistebogey-kisan 32 pisteellä. Naisten sarjan ykkönen oli kotikentällään pelannut Päivi Kamensky.
Erikoiskilpailuissa voitot korjasivat Veijo Blom, pisin lyönti 225 metriä ja Ari Makkonen, lähimmäs lippua 4,33 metriä lipusta.
Perinteitä kunnioittaen kisan jälkeen syötiin lohisoppaa. Mestari pokkasi painavan kiertopalkinnon lisäksi upean Magisson Champangnecoolerin asianmukaisine juomineen. Lisäksi kaikki palkintojenjakoon asti jääneet pokkasivat kotiin viemisiksi ainakin yhden kunnon palkinnon.
Pääyhteistyökumppanina oli jälleen Magisso Oy. Lisäksi kilpailua tukivat Espoon Yrittäjät, Niemi Palvelut Oy ja Nordea Henkivakuutus Suomi Oy.

TULOKSET PISTEBOGEYN PARHAAT:
1. Esa Kumpu 32 pistettä