YRITYSVIERAILU: NIEMI PALVELUT OY:N TARINA JA UUDET TUULET

Tervetuloa helmikuun kuukausikokoukseen ja yritysvierailulle Niemi Palvelut Oy:öön.

Aika: ma 13.02-2023 klo 17-20
Paikka: Hankasuontie 11, 00390 Helsinki-Konala
Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen tilaisuuteen on päättynyt

’Niemi muuttaa kaiken’ on perheyritys, jota on näihin päiviin asti johdettu neljän veljeksen voimin. Elokuussa 2022 yritys otti kuitenkin uuden suunnan ja kaksi veljestä myivät osuutensa ja yhtiön kehitykseen astui mukaan Capmanin Special situations-rahasto. Yrityksen toinen pääomistaja, Esa Niemi, kertoo Niemen tarinan ja mitä tapahtui tässä käänteessä.

Muutoksen myötä yhtiöön muodostettiin uusi hallitus, johon puheenjohtajaksi valittiin teollisuusneuvos ja hallitusammattilainen Lauri Ratia, joka on ollut monessa mukana; mm. Nokia, VR, YIT, Stockmann ja nykyinen Terrafame ja Turun telakka. Lauri tulee kertomaan miksi mukaan tulo Niemeen tuntui mielenkiintoiselta.

Niemi Palvelut Oy pähkinänkuoressa:
Liikevaihto noin 45M€. Suomessa 10 toimipistettä. Henkilöstö noin 1200.
Liiketoiminta-alueet: Yrityspalvelut | Kuluttajapalvelut | Tapahtumapalvelut | Logistiikkapalvelut | Ulkomaanpalvelut | Varastointi | Kierrätys
Niemi panostaa vastuullisuuteen; koko autokalusto operoi 100 % fossiilittomasti biokaasulla, uusiutuvalla dieselillä tai täyssähköllä. Tavoitteena on nollapäästöinen kalusto ja hiilineutraalius vuonna 2030.

Kuvat: Esa Niemi (ylhäällä) ja Lauri Ratia (alhaalla)