Helmikuussa Liikemiesyhdistys kävi tutustumassa maailmanmaineeseen kohonneen Kyrö Distilleryn uskomattomaan kasvutarinaan. Meitä isännöi Kyrö Helsingin myyntikonttorilla Vuoden markkinointihenkisin insinööri (2017) Mikko Koskinen, joka mukaansatempaavalla tavalla kertoi, miten saunassa 2012 alkunsa saanut idea lihallistui Isonkyrön osuusmeijeriin, jossa pannut ovat porisseet 2014 lähtien. Tislaamon tunnetuin tuote lienee maailman parhaan G&T gin-palkinnon voittanut Napue, jonka suosio tyhjensi Joensuun drinkin koristeena käytetystä rosmariinista ja singautti yrityksen kasvuun. Tislaamo vie tuotteitaan 30 maahan ja avaa kesällä uuden viskitislaamon Isoonkyröön.

Kyrö napueSaimme luonnollisesti nauttia Kyrön coctaileja mielin määrin gourmet-hodareiden palanpainikkeena ja pääsimme jopa etuoikeutettuina maistamaan uutuustuotetta, jota ei vielä muualta ole saatavilla. Viihdyimme  runsaslukuisina ”valomerkkiin” saakka.