Puheenjohtajan kesätervehdys

Hyvät Suomen Liikemies-Yhdistyksen jäsenet,

Kesäkuun hallituksen kokous oli ainakin hetkeen toivottavasti viimeinen täysin etänä pidetty kokous, mutta varmasti etäkokoukset ovat ainakin osittain tulleet yhdistystoimintaan jäädäkseen. Toiminnan aito kehittäminen vaatii kuitenkin myös yhteistä läsnäoloa ja uskon, että fyysiset kokoukset ovat tarpeellisia myös yhteishengen kannalta. Tätä jäsenten yhteishenkeä haluamme kohottaa tiistaina 10.8 klo 18 rennon kesätapahtuman muodossa. Tilaisuus on vapaamuotoinen ja tarkoituksena on tavata toisia ja vaihtaa ajatuksia.

Suomen Liikemies-Yhdistyksen toiminnan tavoitteiden vuoksi tilaisuuksien järjestäminen kasvokkain yritysvierailujen tai perinteisten kuukausikokousten muodossa on varmasti myös tarpeen ja uskon, että me kaikki olemme tätä jo yli vuoden ajan odottaneet. Vuoden Yritysjohtajan valinta tullaan pitämään hybriditilaisuutena, johon voi osallistua myös verkon kautta. Tilaisuus on tänä vuonna maanantaina 27.9 klo 17:00.

Muuten pääpaino tullaan pitämään jatkossakin fyysisissä kohtaamisissa ja tilaisuuksissa. Olemme luottavaisia, että rokotusten eteneminen pitää koronatilanteen syksyllä kurissa ja pääsemme pitämään normaalin yhdistystoiminnan syyskauden, jonka tulevat kruunaamaan upeat 125-vuotisjuhlat. Juhlat järjestetään lauantaina 20.11 Kalastajatorpalla klo 17:00 alkaen ja juhlapuhujana on Matti Alahuhta. Juhlia ennen pääsemme toivottavasti myös järjestämään aiemmin siirtyneet yritysvierailut. Lisää yhdistyksen tapahtumista ja ilmoittautuminen tapahtumiin löytyy tuttuun tapaan yhdistyksen verkkosivuilta www.suomenliikemiesyhdistys.fi

Yhdistyksen toiminnan järjestämisen kannalta viimeinen vuosi on ollut haastava ja olemme järjestäneet useita virtuaalitapahtumia. Osallistuminen näihin on ollut kohtuullisen hyvää. Kiitos kaikille aktiivisuudesta. Olen varma, että syyskaudesta tulee yhdistykselle todella mielenkiintoinen. Juhlavuoteen otamme uuden alun elokuussa pitkään valmisteltujen uusien verkkosivujen myötä. Yhdistystoimintaan ja verkostoitumiseen pääsee virittäytymään keskiviikkona 11.8 klo 13:00 perinteisen SLY golfin muodossa.

Yhdistyksen vuosikokous saatiin hienosti pidettyä etäkokouksena – kiitos kaikille osallistujille. Muutenkin yhdistyksen taloustilanne on hyvä ja yhdistyksen hallinto ja muut rutiinit on saatu hoidettua moitteettomasti myös korona-aikana. Suurin haasteemme on varmasti ollut jäsenhankinta. Se on ollut näinä aikoina haastavaa ja toki vetoan tässä myös kaikkiin jäseniin. Nyt on hyvä ansaittujen kesälomien jälkeen pyytää toimintaan mukaan omia työkavereita, tuttuja tai kavereita.

Näillä ajatuksilla ja suunnitelmilla haluan toivottaa koko yhdistyksen hallituksen puolesta kaikille jäsenille ja heidän perheilleen hyvää kesää. Nyt on hyvä aika levätä rankan vuoden jälkeen ja uskon, että tulevasta syksystä tulee erinomainen.

Kiitos ja hyvää kesää vielä toivottaen,

Antti Seppinen