Suomen Liikemies-Yhdistyksen hallitus on saanut neljä uutta jäsentä, kun X henkilön, Vaisalan tuotepäällikkö Henrik Ekman, Saton myyntijohtaja Janne Ojalehto ja kauppatieteiden maisteri Anne Pollari aloittavat tehtävässään. Heidän pestinsä on kaksivuotinen.

SLY:n hallituksessa jatkavat Esa Niemi, Minnaliisa Vehkala, Antti Seppinen, Jouni Riuttanen, Mia Nygård ja Kimmo Koivikko. Puheenjohtajisto pysyy samana. Niemi on hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtajina jatkavat Vehkala ja Seppinen. Hallituksen sihteerinä toimii toiminnanjohtaja Eira Vatanen.

Jatkossa hallituksen muodostaa kymmenen henkilöä aiemman 12:n sijaan. Tarkemmat tiedot löytyvät täältä.

Maaliskuun vuosikokouksessa tehtiin muitakin päätöksiä.

Yhdistyksen jäsenmaksu nousee kymmenellä eurolla 70 euroon. Liittymismaksu on edelleen 40 euroa ja kannatusmaksu 150 euroa. Lisäksi ”no show -maksuna peritään jatkossa 30 euroa, jos jäsen on ilmoittautunut kuukausikokoukseen, mutta ei saavu paikalle, eikä ole ilmoittanut etukäteen esteestä.

SLY toteutti toisena vuonna peräkkäin myös jäsenkyselyn, jossa kartoitettiin jäsenten toiveita toiminnan kehittämiseksi.

Tärkeimmät syyt kuulua yhdistykseen ovat kuukausiesitelmät ja verkostojen luominen. Vastaajat kokevat arvokkaimmaksi anniksi tietojen saannin ajankohtaisista asioista, kaupalliset kontaktit ja uudet ideat omaan työhönsä.

Jäsenet ovat pääosin tyytyväisiä yhdistyksen nykyiseen toimintaan, sillä vastausten yleisarvosana oli neljä. Viisi oli maksimiarvosana.

Yhdistyksen vuosikertomus vuodelta 2017 on luettavissa täällä.