Suomen Liikemies-Yhdistys, Kauppalehti ja Aalto-yliopisto ovat päättäneet jakaa vuosittain kaksi 5 000 euron suuruista stipendiä hyvin opinnoissa menestyneille tai liike-elämää ansiokkaasti edistäneille Aalto-yliopiston opiskelijoille. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa myönnetyt stipendit jaettiin Kauppalehden järjestämässä, juhlavassa Option Gaalassa.

Stipendit saivat Aleksi Haapajoki, jonka Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun tehdyn gradun aihe oli Entrepreneurial marketing in the B2C mobile application business: A netnographic study across four expert blogs. Hän sai opinnäytteestä korkeimman mahdollisen arvosanan viisi.Aleksin gradun tärkein tutkimustulos on mobiilimarkkinointiprosessi, joka kattaa markkinoinnin eri vaiheet sovelluksen ideoinnista käyttäjän uskollisena pitämiseen. Aleksi Haapajoki on nuori markkinoinnin osaaja, jolla on laajaa kokemusta sekä internet- että startup-maailmoista. Opiskelun ohella Aleksi on työskennellyt startup-yritysten markkinoinnissa ja mobiilimarkkinoinnin neuvonantajana. Tällä hetkellä hän on mukana rakentamassa Moodmetric-brändiä yrityksessä, joka on tuomassa markkinoille tunnetasoja mittaavaa sormusta.

Toisen 5 000 euron stipendeistä sai Aalto-yliopiston opiskelija Miki Kuusi. Hän on vuosittain järjestettävän Slush-konferenssin pääjärjestäjä. Slush on kasvanut Mikin johdolla kuluneen kolmen vuoden aikana 150 henkilön suomalaisesta tapahtumasta Euroopan johtavaksi kasvuyritys- ja teknologiatapahtumaksi. Vuosi sitten Slush 2013 toi Helsinkiin yli 7 000 osallistujaa 68 maasta, joihin kuului mm. yli 350 kansainvälistä toimittajaa ja 118 ulkomaista pääomasijoitusrahastoa. Aiemmin Miki on toiminut Aalto Entrepreneurship Society ry:n puheenjohtajana, Startup-säätiön perustajana ja sen ensimmäisenä asiamiehenä. Lisäksi hän on ollut Piilaaksossa maailman johtavaksi, alle viisivuotiaaksi kiihdyttämöksi, valitun Startup Saunan toimitusjohtaja.Seuraava Slush 2014 järjestetään kuukauden kuluttua 18 – 19. marraskuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Paikalle odotetaan yli 10 000 osallistujaa eri puolilta maailmaa.