AIKA: maanantai 16.9.2024 klo 18-19.30. Tilaisuus jatkuu cocktailtilaisuutena.
PAIKKA: Aalto-yliopisto kauppakorkeakoulu, Ekonominaukio 1, Saastamoisen säätiön sali ja Jenny ja Antti Wihurin rahaston sali TAI etänä.
SAAPUMISOHJE löytyy täältä
ILMOITTAUTUMINEN fyysiseen tapahtumaan on päättynyt 9.9.2024 klo 21.

Vuoden yritysjohtajan palkitsemisjuhla 2024

Suomen Liikemies-Yhdistyksen syyskausi käynnistyy juhlavasti, kun julkistamme Vuoden Yritysjohtajan yhteistyössä Aalto-yliopiston ja Kauppalehden kanssa.

Avauspuheenvuoron tilaisuudessa pitää Elina Björklund teemalla “Arvonlisää brändillä, tarinalla ja kuluttajaymmärryksellä – vastuullisesti”.

Tilaisuudessa palkitaan myös kaksi ansioitunutta Aalto-yliopiston opiskelijaa. Tilaisuuden juontaa Suomen Liikemies-Yhdistyksen puheenjohtaja Jouni Riuttanen. Ilta jatkuu cocktailtilaisuudella, jossa taustamusiikista vastaavat Vaskivuoren lukion jazztrio.

Lämpimästi tervetuloa!

Bio: Elina Björklund on suomalainen talous- ja liike-elämävaikuttaja, joka toimi Reima Oy:n toimitusjohtajana vuosina 2012-2023, jonka jälkeen hän siirtyi Reima Group Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi. Kesäkuussa 2024 ulko- sekä työ- ja elinkeinoministeriö nimittivät Björklundin Team Finland -yrityspalveluiden ulkomaanverkon uudistuksen selvityshenkilöksi ja työryhmän puheenjohtajaksi. Uudistuksessa Business Finlandin ulkomaantoiminnot yhdistetään ulkoasiainhallintoon. Björklundilla on vahvaa osaamista ja kokemusta kansainvälisen liiketoiminnan kasvattamisesta ja muutosjohtamisesta.

Vuosien 2011-2022 aikana maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden brändi Reima lähes kolminkertaisti liikevaihtonsa ja digitalisoi toimintaansa niin, että nyt myynnistä 60% tulee digitaalisten kanavien kautta. Oma verkkokauppa on toiminut kansainvälistymisen kärkenä mm. Pohjois-Amerikassa.

Björklundin ura kattaa myös johtotehtäviä suomalaisten brändi-ikonien Fiskars ja Iittala parissa. Björklund toimii ja on toiminut myös useissa luottamustehtävissä, mm. Nokian Renkaat, Taaleri, Liikesivistysrahasto, Business Finland, EVA, Marimekko ja Finnair.

Kuva: Elina Björklund.
Kuvaaja: Ville-Veikko Heinonen / Alasin Media