Alkamispäivä
14.03.2022
Alkamisaika
17:00

Paikka: Helsingin Suomalainen Klubi, Kansakoulukuja 3 A, 5. krs., 00100 Helsinki
Aika: ma 14.3.2022 klo 17-19:30
Ilmoittautumiset: ke 9.3.2022 klo 12 mennessä tarjoilujen vuoksi.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt!

Näkökulmia Ukrainan sotaan

Kuukausikokouksen puhujana on DI, KTM, YE Jouni Flyktman Puolustusvoimien pääesikunnasta teemanaan “Näkökulmia Ukrainan sotaan”. Puheessa tarkastellaan Ukrainan sotaa ja Venäjän toimintaa osana kansainvälisten suhteiden, sotilastrategian ja sotilaallisen voimankäytön kontekstia ja kehityskaarta sekä analysoidaan miten toimijat ovat onnistuneet kansallisen vallan elementtien käytössä diplomatiasta ja sotilaallisesta voimasta informaatio- ja kybersodankäyntiin sekä talouspakotteisiin. Puheen lopussa keskustellaan kriisin vaikutuksista turvallisuuteen ja suomalaiseen yritysjohtamiseen. Puheenvuoron jälkeen pidetään vuosikokous.

Bio

DI, KTM, YE Jouni Flyktman työskentelee Puolustusvoimien Pääesikunnassa hankepäällikkönä suorituskyvyn kehittämishankkeessa. Hän on tutkinut informaatiosodankäynnin merkitystä osana kansainvälisiä suhteita ja sotilasoperaatioita Maanpuolustuskorkeakoulussa. Flyktman toimii sivutoimisena yrittäjänä ja tarjoaa konsultointi- ja johtamispalveluita erityisesti hanke- ja projektijohtamiseen.

Vuosikokouksessa

käsitellään yhdistyksen säännöissä 20§ määrätyt asiat. Lisäksi esitellään ja keskustellaan Suomen Liikemiesyhdistyksen sijoituskatsaus ja vuoden 2022 budjetti.

ESITYSLISTA

1. Kokouksen avaus
  2. Vuosikokouksen puheenjohtajan ja sihteerin valinta
  3. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
  4. Vuosikokouksen pöytäkirjan tarkastajien ja ääntenlaskijoiden valinta
  5. Hallituksen vuosikertomuksen, tuloslaskelman ja taseen käsittely sekä tilintarkastajan lausunnon käsittely, tilinpäätöksen vahvistamisesta ja hallitukselle myönnettävästä vastuuvapaudesta päättäminen
  6. Otetaan keskusteltavaksi hallituksen tekemät ehdotukset sekä jäsenten hallitukselle tekemät ennakkokysymykset
  7. Kunniajäsenten valinta
  8. Hallituksen jäsenten lukumäärän päättäminen ja jäsenten valitseminen hallitukseen erovuoroisten ja eroavien jäsenten tilalle
  9. Valitaan tilintarkastaja
  10. Sijoituskatsaus ja vuoden 2022 budjetin esittely
  11. Päätetään jäsenten liittymismaksu, vuosimaksu, kannatusmaksu ja vakinaisjäsenten kertamaksu
  12. Muut asiat
  13. Kokouksen päättäminen

Yhdistyksen vuosikokousmateriaali tilinpäätöstietoineen tulee tänä vuonna nähtäviksi yhdistyksen jäsensivuille viimeistään torstaina 10.3.2022.  Jäsensivuille pääset kirjautumaan verkkosivujemme etusivun oikeasta yläkulmasta ”Jäsensivut”-painikkeen kautta. Henkilökohtaiset tunnukset sinulle on toimitettu syksyllä sähköpostitse. Mikäli sinulla on haasteita kirjautua jäsensivuille, ota yhteyttä toiminnanjohtajaan.

Yhdistyksen säännöt löytyy täältä

Yhdistys tarjoaa iltapalan.