Helmikuun 2020 kuukausikokous: Fiskars Group – Arjesta ainutkertaista
Helmikuun kuukausikokouksen puhujana on Fiskars Groupin viestintäjohtaja Maija Taimi. Ilmoittautumiset ke 05.02.2020 klo 10 mennessä.
Fiskars Group – Arjesta ainutkertaista
Suomen vanhin yritys Fiskars perustettiin Fiskarsin ruukissa 370 vuotta sitten. Viestintäjohtaja Maija Taimi kertoo Fiskarsin matkasta rautaruukin ajoista kansainvälisesti tunnetuksi bränditaloksi, ja kuvaa miten historiasta voidaan ammentaa uskoa tulevaan ja rohkeus tekemiseen. Viime vuosien aikana Fiskars on tehnyt kiinnostavia avauksia ja löytänyt uusia liiketoimintamahdollisuuksia mm. kiertotaloudesta. Hyvänä esimerkkinä toimii Suomen kaikkiin myymälöihin laajentunut Vintage-palvelu, joka ostaa ja myy käytettyjä Iittalan ja Arabian astioita. Fiskars-konsernin tarkoituksena on tehdä arjesta ainutkertaista ja vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään.
Yhtiön brändeistä tunnetuimpia ovat Fiskars, monitoimityökaluista tuttu Gerber, Iittala, sekä kansainväliset kattausbrändit Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Tuotteita on saatavilla yli 100 maassa ja yhtiö työllistää noin 7 300 henkilöä 30 maassa.
Maija Taimi on toiminut Fiskars-konsernin viestintäjohtajana vuodesta 2015. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän oli Nokian konserniviestinnän johtajana vuosina 2014-2015. Maija Taimi on valmistunut Helsingin Kauppakorkeakoulusta vuonna 2000, jonka jälkeen hän on toiminut viestinnän eri tehtävissä JKL Groupissa, Cargotecissa, Nokiassa ja Fiskars-konsernissa.