Lokakuun kuukausikokous 12.10.2015 Taaleritehdas

hallitus-vesa-puttonen_web-

• maanantai | 12.10.2015
  • Taaleritehdas, Kluuvikatu 3, 7krs

Lokakuun kuukausikokous pidettiin Taaleritehtaan vieraana Kluuvikadulla. Taaleritehtaan Varainhoidon toimitusjohtaja Petri Lampinen kertoi Taaleritehtaan tarinan.

Taaleritehdas Oyj on jakautunut kahteen osaan Varainhoitoon ja Rahoitukseen. Yrityksellä on 1 600 osakkeenomistajaa ja henkilöstöä on 180, jotka myös ovat osakkeenomistajia. Toimipisteitä on Suomessa sijaitsevien viiden kaupungin lisäksi hieman yllättäen myös Istanbulissa ja Nairobissa. Taaleritehtaan hoidettavan omaisuuden määrä on lähes 4 miljardia ja asiakkaita on 3 300 yksityisistä henkilöistä, yrityksiin ja säätiöihin.
Taaleritehdas on missionsa mukaisesti jatkanut Suomen pääomamarkkinoiden ja etenkin suomalaisen omistajuuden edistämistä. Ahkeralla rahalla ja kasvollisella omistajuudella saadaan aikaan taloudellista kasvua ja sitä kautta vahvistetaan työllisyyttä.

Lisäksi kuulimme myös Taaleritehtaan hallituksen jäsenen, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen professori Vesa Puttosen esityksen: ”Voiko valtion taloutta hoitaa kuten perheen taloutta?” Vastus on: ei voi.

taaleritehdas-teksti_web

Ilmoittaudu tapahtumaan